Spring naar de tekst

Emil Frey is één van de grootste dealerholdings van Nederland in de Automotive branche. Hayona kreeg de opdracht om voor hun merken Peugeot, Renault, Citroën, Hyundai en Honda een website te ontwikkelen waar klanten de allerbeste deals kunnen vinden. Voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe auto voor allerscherpte tarieven is de website Sterke Actie de plek waar je moet zijn.

Strategie en doelstellingen

Op de website Sterke Actie draait alles om conversie. De bezoeker moet in een optimale gebruikservaring terechtkomen. Veel mensen die een nieuwe auto zoeken beginnen hun klantreis op een smartphone. Mobile-first is daarom het uitgangspunt. Het platform moet de juiste merkbeleving geven en het moet supereenvoudig zijn om een offerte aan te vragen.

Omgekeerd moet het voor de autodealers zeer eenvoudig zijn om acties te beheren en nieuwe acties toe te voegen. Een WordPress omgeving gekoppeld aan krachtige beheertools om acties te configureren en leads op te volgen vormen de juiste mix om van dit platform de ideale leadgenerator te maken.

Conversiegericht campagnes maken het compleet. Iedereen die in de regio’s van de deelnemende autodealers gericht op zoek is naar scherpe aanbiedingen voor een nieuwe auto zal de website Sterke Actie gaan tegenkomen.

De website

Online zijn mensen kritisch. Is een website traag? Kun je niet prettig navigeren? En is het alleen maar frustrerend om een formulier in te vullen? In al die gevallen zullen je websitebezoekers snel afhaken. De autodealers van Emil Frey zijn zich daar maar al te goed van bewust. Des te meer reden om flink te investeren in een website met een optimale gebruikerservaring. Swipen om aanbiedingen op de smartphone makkelijk te vergelijken? Eén druk op de knop om een auto van alle kanten te kunnen bekijken? Snel de verschillen kunnen zien tussen een auto kopen of private leasen? Het zit er allemaal in. En daarbij draait het maar om één ding: snel in contact komen met blije klanten!

1
SEO
veel potentiële klanten beginnen hun klantreis in Google. En daarin spelen de organische zoekresultaten nog altijd een belangrijke rol. Er is daarom veel aandacht besteed aan SEO. Want wie wil er nou niet meer gratis bezoekers?
3
Usability
ga ik kopen of private leasen? Dat is wat veel mensen zich afvragen als ze een nieuwe auto gaan aanschaffen. Op deze website kun je met één druk op de knop de verschillen bekijken. Daar worden mensen die zich oriënteren op een nieuwe auto echt blij van.
2
Usability
swipen in populaire smartphone apps is heel normaal. Waarom dan niet ook voor een website? Op de website Sterke Actie is een innovatieve swipe-functie geïmplementeerd om van een model de verschillende uitvoeringen makkelijk met elkaar te kunnen vergelijken.
4
Beheer
koppelingen met krachtige tools voor het beheren en aanmaken van scherpe acties zorgen ervoor dat de dealers snel en efficiënt kunnen inspelen om ontwikkelingen in de markt.
5
Customer journey
niet elke websitebezoeker wil direct een offerte aanvragen. Websitebezoekers die zich nog oriënteren kunnen snel en makkelijk een vraag stellen of bellen met één van de verkoopadviseurs.
6
Content
content moet aansluiten bij de bezoeker. Dit moet aansluiten bij de manier waarop de doelgroep denkt en zoekt. Content moet ook prettig leesbaar zijn en snel de juiste informatie geven.

Online campagnes

De website Sterke Actie wordt naast organische traffic ook aangedreven door betaalde online campagnes. Iedereen die gericht zoekt naar een nieuwe auto voor de scherpste tarieven komt al snel in aanraking met de aanbiedingen op https://sterkeactie.nl. Ook social media en retargeting strategieën zijn onderdeel van de online campagnes. Alles wordt aangestuurd op basis van historische data om zoveel mogelijk uit het beschikbare budget te realiseren. De verschillende dealers kijken en denken mee vanuit overzichtelijke dashboards. Samen streven we naar het allerbeste resultaat!

 

Opdrachtgevers

Websites van Hayona zijn speciaal omdat we niet alleen webbouwer zijn, maar ook online marketing specialist. Je doelgroepen bereiken doe je met online marketing. Maar je doelgroepen overtuigen doe je op je website. Neem vrijblijvend contact op als je geïnteresseerd bent.