Spring naar de tekst

Doelstelling: meer auto’s verkopen

Emil Frey is in de Automotive branche één van de grootste dealerholdings van Nederland. Hayona kreeg de opdracht om voor de merken Peugeot, Renault, Citroën, Hyundai, Dacia en Honda een website te maken waar klanten de beste deals kunnen vinden voor het kopen of leasen van een auto. Voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe auto voor een scherpe prijs, is de website Sterke Actie de plek waar je moet zijn.

Strategie en aanpak

Op de website Sterke Actie draait alles om conversie. De bezoeker moet een optimale gebruikservaring krijgen. Veel mensen die een nieuwe auto zoeken beginnen hun klantreis op een smartphone. Mobile-first is daarom het uitgangspunt. Het platform moet de juiste merkbeleving bieden en het moet eenvoudig zijn om een offerte aan te vragen.

Omgekeerd moet het voor de autodealers ook eenvoudig zijn om acties te beheren en nieuwe modellen toe te voegen. Een WordPress omgeving gekoppeld aan krachtige beheertools om acties te configureren en leads op te volgen biedt de dealers alles wat ze nodig hebben om meer auto’s te verkopen.

Conversiegerichte campagnes en zoekmachine optimalisatie maken het geheel compleet. Iedereen die in de regio’s van de deelnemende autodealers op zoek is naar scherpe aanbiedingen voor een nieuwe auto zal de website Sterke Actie tegenkomen.

De website

Online zijn mensen kritisch. Is een website traag? Kun je niet prettig navigeren? En is het alleen maar frustrerend om een formulier in te vullen? In al die gevallen zullen je websitebezoekers snel afhaken. De autodealers van Emil Frey zijn zich daar maar al te goed van bewust. Des te meer reden om flink te investeren in een website met een optimale gebruikerservaring. Swipen om aanbiedingen op de smartphone makkelijk te vergelijken? Eén druk op de knop om een auto van alle kanten te kunnen bekijken? Snel de verschillen kunnen zien tussen een auto kopen of private leasen? Het zit er allemaal in. En daarbij draait het maar om één ding: snel in contact komen met blije klanten!

1
SEO
veel potentiële klanten beginnen hun klantreis in Google. En daarin spelen de organische zoekresultaten nog altijd een belangrijke rol. Er is daarom veel aandacht besteed aan SEO. Want wie wil er nou niet meer gratis bezoekers?
3
Usability
ga ik kopen of private leasen? Dat is wat veel mensen zich afvragen als ze een nieuwe auto gaan aanschaffen. Op deze website kun je met één druk op de knop de verschillen bekijken. Daar worden mensen die zich oriënteren op een nieuwe auto echt blij van.
2
Usability
swipen in populaire smartphone apps is heel normaal. Waarom dan niet ook voor een website? Op de website Sterke Actie is een innovatieve swipe-functie geïmplementeerd om van een model de verschillende uitvoeringen makkelijk met elkaar te kunnen vergelijken.
4
Beheer
koppelingen met krachtige tools voor het beheren en aanmaken van scherpe acties zorgen ervoor dat de dealers snel en efficiënt kunnen inspelen om ontwikkelingen in de markt.
5
Customer journey
niet elke websitebezoeker wil direct een offerte aanvragen. Websitebezoekers die zich nog oriënteren kunnen snel en makkelijk een vraag stellen of bellen met één van de verkoopadviseurs.
6
Content
content moet aansluiten bij de bezoeker. Dit moet aansluiten bij de manier waarop de doelgroep denkt en zoekt. Content moet ook prettig leesbaar zijn en snel de juiste informatie geven.

Online campagnes

De website Sterke Actie krijgt bezoekers uit de gewone zoekresultaten in Google en uit online campagnes. Iedereen die gericht zoekt naar een nieuwe auto voor de scherpste tarieven komt al snel in aanraking met de aanbiedingen op https://sterkeactie.nl. Ook social media en remarketing zijn onderdeel van de online campagnes. Alles wordt aangestuurd op basis van data om zoveel mogelijk uit het beschikbare budget te halen. De verschillende dealers kijken en denken mee vanuit overzichtelijke dashboards. Samen streven we naar het allerbeste resultaat!

 

Opdrachtgevers

Websites van Hayona zijn speciaal omdat we niet alleen webbouwer zijn, maar ook online marketing specialist. Je doelgroepen bereiken doe je met online marketing. Maar je doelgroepen overtuigen doe je op je website. Neem vrijblijvend contact op als je geïnteresseerd bent.