Doelstelling: Online verkoop en meer inzicht geven
Tuinder Joël teelt in de Eemlandhoeve Moestuin biologische, zelfgekweekte groenten voor particulieren, restaurants en winkels in de regio. De verkoop regelde hij jarenlang handmatig via Whatsapp, maar om efficiënter te kunnen verkopen en een gestroomlijnd betalingsproces te hanteren, was een e-commerce website onmisbaar.
Strategie en aanpak
Om aan de specifieke behoeften van Eemlandhoeve Moestuin te voldoen, ontwikkelde Hayona met WooCommerce een webshop op maat. Daarnaast checkt Joël dagelijks de situatie in de tuin en stelt hij direct online per product de hoeveelheid in die kan worden verkocht. Omdat er achteraf wordt afgerekend en de bestellingen niet worden verstuurd maar opgehaald, ontwikkelden we een speciaal e-commerce proces dat helemaal past bij de lokale manier van werken.
Om bestellingen te kunnen plaatsen, moeten mensen zich eerst aanmelden door middel van een formulier. Dit formulier wordt alleen weergegeven voor niet-ingelogde gebruikers. De producten in de webshop zijn alleen zichtbaar voor geregistreerde klanten die zijn ingelogd. Deze manier van werken is belangrijk, omdat de Eemlandhoeve Moestuin werkt met een vaste groep van trouwe klanten en er inmiddels een wachtlijst is voor nieuwe klanten.
Automatische oogstlijst
De bestellingen worden voor tuinder Joël elke ophaaldag automatisch geëxporteerd naar een lijst per klant en per product. Met deze oogstlijst kan Joël precies zien wat hij die dag van het land moet halen en kunnen de bestellingen netjes per klant worden klaargezet.
Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.