Spring naar de tekst

Strengere regels voor AdWords bureaus

Vanaf november gelden er nieuwe regels voor officiële Google Partners die AdWords aanbieden aan hun klanten. Deze regels zijn strenger dan eerst. Google gaat vooral toezien op de transparantie van de bureaus.

Nieuwe regels

Een aantal voorbeelden van deze aangescherpte regels zijn:

  • Bureaus zijn verplicht om hun klanten te vertellen welk deel van de kosten naar Google gaat en welk deel voor het bureau zelf is.
  • Adverteerders moeten gemakkelijk met hun account kunnen overstappen naar een ander bureau.
  • Bureaus zijn verplicht om informatie te delen uit uw account of om u zelf inloggegevens te geven, zodat u zelf toegang heeft tot uw account.

Meer informatie over de nieuwe, strengere regels kunt u lezen op onze online marketing kennisbank Interpedia.

Lees hier de uitgebreide, strengere regels van het Google beleid voor derden.

Geen andere werkwijze

Een voordeel is dat Hayona altijd al op deze manier heeft gewerkt. Wij hoeven onze manier van werken dus niet aan te passen en zullen niet tegen moeilijkheden aanlopen. We kunnen onze klanten dezelfde service blijven bieden als we altijd al deden. Voor veel andere bureaus betekenen deze nieuwe regels wel dat ze hun manier van werken moeten wijzigen.

Strengere regels Google Partners