Spring naar de tekst

Nieuw online marketing platform voor de EO

Hayona heeft voor de Evangelische Omroep een nieuw platform gebouwd voor online marketing onder de naam EO Acties. In eerste instantie bestond het platform uit 5 websites, maar dit aantal kan eenvoudig worden uitgebreid. Inmiddels zijn er al 7 sites onderdeel van het platform.

Conversie

De doelstelling van deze websites is conversie; het werven van nieuwe leden voor de omroep, het werven van nieuwe abonnees voor de verschillende tijdschriften en het aanvragen van FilterNet.

Landingspagina’s

De EO speelt met deze innovatieve aanpak in op nieuwe ontwikkelingen en trends op het internet, waarbij internetgebruikers geprikkeld worden om te klikken op een zoekresultaat, een gesponsorde AdWords link, een knop in het EO Youtube kanaal¬†of een banner op Hyves en zo op de nieuwe landingspagina’s terecht komen. Deze landingspagina’s zijn volledig geoptimaliseerd voor snelle conversie. De eerste resultaten van dit online marketing platform zijn erg positief met hoge conversiepercentages.

Open source CMS

Hayona verzorgde als hoofdaannemer het concept, design en inrichting van de website, evenals de zoekmachine optimalisatie, Adwords campagnes en banner campagnes op Hyves. Het platform is gebouwd in het open source CMS Umbraco en de techniek is verzorgd door Axendo, al vele jaren de technische partner van Hayona. De formulieren zijn middels webservices gekoppeld aan het CRM systeem.

Ondersteuning via sociale media

De visie van Hayona op online marketing is dat je naar je doelgroepen toe moet. Het verhogen van traffic en conversie begint bij een goede website die perfect geoptimaliseerd is, maar daar eindigt het niet. Vanuit die visie werkt Hayona voor de EO ook aan speciale activiteiten op Hyves. Tevens heeft Hayona voor de EO een branded channel op Youtube ontwikkeld: http://www.youtube.com/user/evangelischeomroep

Bekijk hier de nieuwe actiewebsites van de EO