De laatste tijd is er veel vraag van reclamebureaus naar SEO, Google AdWords en Google Analytics trainingen. Deze bureaus hebben zich altijd gericht op dingen als:
- PR
- Drukwerk
- Het ontwikkelen van een huisstijl
- Ontwikkelen van campagnes in gedrukte media, TV en radio
Ontbreken van deskundigheid
Veel van de reclamebureaus zijn ook websites gaan bouwen door de opkomst van internet, maar meestal vanuit de bestaande visie. Dit betekent dat er minder wordt gekeken naar de ontwikkelingen die gaande zijn op het gebied van online marketing, zoals vindbaarheid in Google en conversie. Daarnaast ontbreekt het veel reclamebureaus ook aan deskundigheid in het adverteren op internet, dit is vaak beperkt tot het plaatsen van banners op websites.
Ontwikkelen in online marketing
Klanten van reclamebureaus weten dat er online veel meer mogelijk is dan dat nu geboden wordt en willen graag van deze mogelijkheden gebruik maken. Deze vraag leggen ze dan ook neer bij hun reclamebureau of ze gaan rechtstreeks naar een gespecialiseerd online bureau. De traditionele reclamebureaus voelen hierdoor steeds meer druk om zich verder te ontwikkelen op het gebied van online marketing.
Kennis delen door trainingen
Hayona is een echte online marketing specialist en deelt graag kennis, ook met andere bureaus. De gratis kennisbank InterPedia is daarvan het bewijs, maar ook de online marketing trainingen die aangeboden worden, niet alleen aan eindgebruikers maar ook aan verschillende reclamebureaus. De trainingen die we geven zijn:
- SEO trainingen
- Google Analytics trainingen
- Google AdWords trainingen
Naast de inhoudelijke kennis gaan deze trainingen, speciaal voor reclamebureaus, ook in op het beheren van meerdere accounts voor klanten, het verdienmodel in online marketing en het inrichten van klantrapportages.