Bureau voor online marketing

Skip navigation MENU

CMS leveranciers

Een uitgebreid selectietraject voor een CMS is lang niet altijd nodig en vaak is een pragmatische keuze beter. Hayona maakt het kiezen uit de honderden CMS leveranciers gemakkelijk.

Selectie van CMS leveranciers door Hayona

Hayona heeft zoveel gezien op dit gebied, van simpel tot uitgebreid, open source en closed source, van maatwerk PHP tot standaard Java, dat wij met een gerust hart ons advies durven beperken tot drie CMS leveranciers en producten:

WordPress

WordPress is bekend geworden als weblog, maar is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig CMS en wat Hayona betreft het beste CMS dat er momenteel is. Scoort zeer goed op zoekmachine optimalisatie (SEO) en is erg prettig in het gebruik voor niet-technische redacties. Voorbeelden van WordPress websites ontwikkeld door Hayona zijn de 11 conversiewebsites van Lancom GmbH, InterPedia, Zwembadspelen en uiteraard de eigen Hayona website. Met WordPress kan vrijwel ieder type website gemaakt worden, van klein tot groot.

Umbraco

Umbraco is een innovatief open source product op basis van .NET. Onze technische partner Axendo heeft Umbraco op ons advies zo ingericht dat het zeer geschikt is voor online marketing. Geschikt voor kleine websites maar ook voor hele grote. Zoals Funda.nl, Heinz.com en Peugeot.com. Voorbeelden van Umbraco sites ontwikkeld door Hayona in samenwerking met Axendo zijn DB Keukens en het online marketing platform voor de EO met zeven actiesites.

GX WebManager

Voor Enterprise Web Content Management. De nummer 1 onder de Nederlandse CMS leveranciers die ook internationaal furore maakt. Het beste Java CMS in de markt. Open en gebruiksvriendelijk. Geschikt voor het midden en hogere segment. Wordt gebruikt door o.a. KPN, ING, Reed-Elsevier, SNS, Eindhoven, Den Haag, SBS en vele anderen.

En al die andere bekende CMS systemen dan?

Natuurlijk zijn er meer goede producten, maar hierboven staat onze persoonlijke voorkeur waarbij techniek heel bewust niet het belangrijkste criterium is. Producten als Joomla en Drupal zijn populair, maar blijken in de praktijk onnodig complex, moeilijk te onderhouden en foutgevoelig. Met name de menu- en URL structuur is erg ingewikkeld waardoor er op het gebied van SEO serieuze problemen kunnen ontstaan. Wij willen in ieder geval twee belangrijke tips meegeven:

  • Kies nooit een CMS dat door een bureau zelf is ontwikkeld
  • Kies nooit een CMS op basis van technische voorkeuren

Het kiezen van een goed CMS is belangrijk, maar het juiste bureau dat de website ontwikkelt is misschien nog wel belangrijker. Pas op voor te veel focus op techniek of juist te veel aandacht voor grafisch design. Techniek en ontwerp staan altijd ten dienste van uw doelstellingen en mogen nooit een doel op zichzelf zijn. Ook het kiezen van de juiste hosting is belangrijk voor de stabiliteit en snelheid van uw website. Kies niet de goedkoopste hosting.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over deze producten of andere CMS leveranciers en een advies voor uw situatie.