Het gebruik van allerlei sociale media groeit snel. Ook zakelijk zijn er interessante mogelijkheden, maar laat u niet meeslepen in de hype. Bedenk goed wat u wilt en wat u wilt bereiken met sociale media en hou er rekening mee dat het gebruik van sociale media voortdurend blijft veranderen.
Hoe erg is het om nog even niets te doen?
Het is helemaal niet erg om even niets te doen als u nog geen duidelijk antwoord hebt op de vragen wat u wilt bereiken, wat uw doelgroepen doen op sociale media en welke sociale media passen bij uw producten en diensten. Laat u vooral niet gek maken door allerlei adviseurs en marketing bureaus die u proberen over te halen om iets te gaan doen waar u zelf geen grip op heeft.
De essentie van sociale media: community building
Welke van de sociale media u ook gaat gebruiken, het succes staat of valt met het opbouwen van een groep mensen die geïnteresseerd is in u. Oprecht geïnteresseerd omdat de informatie die u biedt voor hen relevant is. Een goede Facebook strategie bijvoorbeeld begint met een eigen Facebook pagina met zulke interessante informatie dat uw doelgroep u ‘leuk’ gaat vinden. Pas als u dat heeft bereikt kunt u gaan denken aan adverteren op Facebook. Hetzelfde geldt ook in zekere mate voor adverteren op LinkedIn. Neem gerust contact met ons op om verder te praten over de mogelijkheden.