Hoe vaak wordt er op een button geklikt? Hoe ver scrollen mijn bezoekers op de pagina? Welke PDF bestanden worden er het vaakst gedownload? Al deze vragen zijn inzichtelijk te maken in Google Analytics door middel van gebeurtenissen. Via de Google Tag Manager kunt u deze gebeurtenissen eenvoudig doormeten, zonder dat uw ontwikkelaar allerlei codes hoeft in te bouwen.
Google Tag Manager hulp nodig?
Wat zijn tags?
Tags zijn stukjes code afkomstig van marketingsoftware. Deze tags maken het onder andere mogelijk om websites en campagneresultaten door te meten. Voorbeelden van veel gebruikte tags zijn de Google Analytics trackingcode, de Facebook pixel en conversiepixels van Google AdWords.
Met de Google Tag Manager kunt u tags van Google Analytics, Google AdWords en Facebook rechtstreeks toevoegen aan uw website. U bent niet langer afhankelijk van uw ontwikkelaar voor het plaatsen van tags. Bovendien heeft u alle tags in één handig overzicht. U weet dus precies welke tags er op uw site geplaatst worden.
Waarom Google Tag Manager?
Zonder de Google Tag Manager moeten alle tags door een ontwikkelaar in de broncode van uw website geplaatst worden. Dit proces heeft veel nadelen. Het is tijdrovend en foutgevoelig. Bovendien ontbreekt het overzicht welke tags er precies op de site geplaatst worden.
Met de Google Tag Manager zijn al deze problemen verleden tijd. Het toevoegen van een tag kan in een uur in plaats dagen of weken.
Aan de slag met Google Tag Manager
Wilt u aan de slag met Google Tag Manager? Laat Hayona de Google Tag Manager voor u inrichten. In één dagdeel wordt de basis van Google Tag Manager op locatie ingericht. Tijdens de inrichting is er veel ruimte voor kennisoverdracht, zodat u daarna zelf verder aan de slag kunt.